torsdag 8 oktober 2009

Hvita rummet

De senaste dagarna har endast handlat om dopet som väntar på Söndag..
Lovade mig själv i ett svagt ögonblick att jag inte skulle stressa, men då måste jag glömt det här med att dagarna går så fort...
Man hinner ju knappt kliva ur sängen, förrän det är dags att lägga sig igen!
Hur ska detta gå?? Nej, så farligt är det väl inte, är bara rädd att jag missar något!
Börjar tröttna på att det luktar hembakat här varje dag nu:) Imorgon ska vi ta tag i städningen i alla fall, så är det bara lite småsaker kvar tills på lördagen!

(Mormors gamla gungstol...)

För att komma bort från dop-planeringen en stund så går jag in i "Hvita rummet" (vårat vita gästrum). Därinne försvinner all stress och annat dumt och jag går in i ett lugn som jag inte ens kan beskriva. Där kan jag sitta i mormors gamla gungstol med ett nummer av Vakre eller Jeanne 'd Arc Living och bara glömma bort tiden:) (Om jag inte får för mig att flytta runt tavlorna eller något annat när jag ändå är där:)) Men just det där rummet, känns som mitt eget, där man kan få vara bland fina saker utan en massa måsten, ett sånt rum borde alla ha:)

(Mitt pyssel med spetsband, pärlor, prismor och gamla nycklar...)

(Här kan man ta en titt ner i "finskrinet :) Spetsar, gamla pärlsmycken och mitt älskade silver-armband med en trollslända, som jag faktiskt tillverkat helt själv) :)

Nu ska jag försöka komma tillbaks till verkligheten igen, och göra lite nytta till, innan jag går och lägger mig! Hej hej!

1 kommentar:

  1. Hej,
    Hoppas att du fick allt iordning till dopet.
    Måste ju ses någon dag!
    Kram

    SvaraRadera