söndag 20 september 2009

Måste sluta....

Jag och Neo har haft en riktig myshelg.... Sovit länge, och busat massor:) Måste ju passa på när pappa är och jobbar:), men imorgon måste vi försöka komma in i rutiner igen. Skulle behöva ta upp de där promenaderna igen, lätt att bli lat har jag märkt....

Imorgon har jag förresten varit "bitfri" i en hel vecka.... Dvs att jag låtit bli att bita på naglarna, hela 7 dagar har jag klarat!
Har bitit på naglarna så länge jag kan minnas, men några dagar innan Neo föddes bestämde jag mig för att på allvar sluta (har försökt med ALLT), och jag klarade det! För första gången i mitt liv:)
Sen vet jag inte vad som hände, tog helt enkelt ett "återfall", och det känns helt omöjligt att sluta när man väl har börjat igen, visste inte vad jag skulle ta mig till.
Tills jag kom på den enkla idén att jag skulle skriva en lapp som Jonas ska fylla i för varje dag,
Måndag:
Tisdag:
Onsdag:
osv...
Hittills har det fungerat faktiskt, jag vill ju inte se att det står på lappen att jag bitit någon av dagarna, för självklart ligger lappen väl synlig! Så känner man sig lite stolt när man tittar på lappen och kan räkna dagar som man låtit bli att bita:) Sen hoppas jag att det ska kännas lite lättare när det börjar bli ett resultat också, nu ser man en liiiiten vit kant längst ut:)


Jag vill ha tillbaka mina naglar!!!



Första gångerna jag vågat visa mina händer....


Nu är det dags att stänga av datorn och krypa ner bredvid älskade lilla Neo ( ibland klarar jag bara inte av att flytta över honom till sin säng, kan inte komma på något mysigare än att ligga brevid honom när han sover.... :)
Godnatt och Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar